ЗМІСТ
Від автра 3
Вступ 5
Глава І
Класифікаційні ознаки епосу 17
Зв’язок української пісенної епіки з історією 17
Поняттєва сутність народного мелосу 32
Проблеми жанрової типізації в пісенному фольклорі у зв’язку з його варіантною змінністю та специфікою часово-просторового
руху тексту й мелодії 45
Пісенна парадигма 55
Глава ІІ
Епічне середовище 69
Історико-територіальні передумови формування двох відгалужень
в українському епічному виконавстві 79
Зв’язок української епічної традиції з давньоруською традицією скоморохів і калік перехожих (спільні риси
виконавського стилю) 89
Українська епіка у зв’язках з південним і східним середовищем. Залишки впливів пастушої культури в мелосі епічних пісень
південної зони 106
Вплив виконавського стилю спеціального середовища на
пісенність загального середовища 117
Структурні зміни спеціального епічного середовища 123
Глава ІІІ
Строфічна епіка у жанрово-тематичних різновидах 130
Балади 130
Співанки-хроніки 144
Історична пісня 147
Типологія строфічної епіки 151
Стильові градації речитативу. Колон 154
Еволюція колона. Автоматичні та структуротворчі повтори.
Конкатенація 158
Восьми-, семи-, десяти-, дванадцятискладові вірші у поєднанні
з різними типами пісенної строфи 164
Пісенні строфи з гетероритмічними віршами 202
Коломийкова строфа 205
Типологія інтонаційної структури пісенної епіки 229
Глава IV
Астрофічна епіка 249
Термін «дума» та диференціація жанру в літературі 255
Композиційна модель думи 260
Принципи смислової тотожності в думах. Аналіз думи «Івась Коновченко, удовиченко». Мелодична модель думового
речитативу 264
Інтонаційно-ладова структура дум 278
Традиція та імпровізація в думах 282
Висновки 298
Резюме 303
Summary 308
Література 313
Предметний покажчик 330